Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 20.06.2018. Sreda
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Obrazovanje
    Učenje i disciplina važni i za đake i nastavnike
    02.10.2014.

    Osnovna škola „Ivan Milutinović” i dalje je riznica dobrih nastavnih programa

    Ove godine i u našoj školi upisano je manje prvaka nego lane, ali se trudimo da održimo kvalitetnu nastavu i od učenika napravimo dobre ljude potkovane znanjem, kaže Ivan Stipić, direktor škole

    1515_1.jpg
    Ivan Stipić, direktor škole

    Trend upisivanja manjeg broja učenika u prve razrede osnovnih škola nastavljen je i ove godine. Gotovo u sve osnovne škole upisano je daleko manji broj prvaka nego prošle godine, a u pojedinim školama došlo je i do formiranja novih razreda sa manjim brojem učenika. Slična situacija je i u Osnovnoj školi „Ivan Milutinović", gde je ovog septembra u prve razrede krenulo 42 prvaka, dok ih je prošle godine bilo 57.

    - Imamo 34 odelenja, radi se u dva objekta, u naselju Ker gde ima ukupno oko 400 učenika i u Maloj Bosni gde nastavu pohađa 80 učenika. Poznato je već da se u našoj školi nastava odvija dvojezično na srpskom i hrvatskom jeziku i to već deceniju.  Takođe, imamo nastavu na jeziku društvene sredine - mađarskom što je fakultativni sistem, i izborni program - bunjevački govor na kojem nastavu pohađa po jedna grupa u školi u gradu i u Maloj Bosni. Imamo i 9 učenika sa poteškoćama u razvoju koji su uključeni u redovne razrede od prvog do četvrtog i oni su se veoma dobro uklopili u nastavu. Inače u školi radi samo jedan psiholog, a preko nam je potreban bar jedan pedagog, međutim to nije u ingerenciji škole- tvrdi direktor škole.

    Direktor Stipić naveo je i da su veronauka i građansko vaspitanje jednako zastupljeni kada se učenici opredeljuju koji će predmet slušati, kao i da je ove školske godine u višim razredima daleko zastupljenije opredeljivanje učenika za domaćinstvo pogotovo u sedmim i osmim razredima.  Uporedo sa ovim, u nižim razredima učenici najviše vole da slušaju predmet Čuvari prirode, koji je izborni, a uz koji ide i uspešna saradnja škole sa Zoo vrtom na Paliću gde učenici rado vole da odlaze.

    Standardi su pokazatelji uspešnosti

    Ministarstvo prosvete uvelo je standarde za osnovne škole koji se proveravaju na kraju osmog razreda poznatije kao završni ispit, i koji pokazuju u kojoj meri su oni savladani, odnosno koliko su bili uspešni i škola i nastavnici. Oni se sagledavaju na kraju osmog razreda i veoma precizno analiziraju uspehe učenika po predmetima kao i rad nastavnog osoblja. Direktor Stipić kaže da i njihova škola primenjuje iste i ocenjuje ih kao veoma dobar potez nadležnog Ministarstva.

    - Obrazovanje je doživelo u pristupu nastavi i zahtevima koji se postavljaju pred učitelja i nastavnika skoro suštinsku promenu, samo što mi kao društvo još toga nismo dovoljno svesni niti smo spremni da na te promene brzo odgovorimo. Standardi traže funkcionalna pismena znanja, jer nema više reprodukcije. U životu se više ne traži reproduktivno znanje nego njegova primenjivost. To je suštinski bitno da razumemo.  Obaveza svake škole kad su standardi u pitanju je da zadovoljmo da 80 odsto učenika savlada osnovni standard u nastavi, 50 odsto srednji i 25 napredni. Mi smo škola koja je te uslove ispunila ali i dalje treba raditi na edukaciji i još većoj primenjivosti znanja - objašnjava direktor.

    Ogled uveden od septembra

    Škola „Ivan Milutinović" jedna je od dve osnovne (pored škole „Đuro Salaj") koja je konkurisala od ove školske godine za status dobijanja škole koja učestvuje u programu ogleda Ministarstva prosvete.  U Subotici su još dve srednje škole dobile ovaj program Mesšc i Hemijska srednja škola.

    - Program ogleda služi za primenu pristupa nastavi usmerenoj na učenje i razvoj kompetencije učenika u osnovnom obrazovanju i vaspitanju. Da bi se on sproveo, potrebno je i da se osposobe i prosvetni radnici i direktori kao i svi savetnici i stručna lica koja rade u školama putem raznovrsnih obuka. Te obuke moraju biti takve da ne služe prosvetnim radnicima za „sakupljanje sati", nego da stiču znanja koja će kasnije primeniti u nastavi i tako doprineti boljoj uspešnosti njih samih u nastavnim aktivnostima i uspesima učenika. Inače,u protivnom, obuke nemaju nikakvog smisla. O tome treba dakle isto voditi računa - obrazlaže naš sagovornik.

    Ova škola inače već uspešno sprovodi i brojne druge programe poput „Škola bez nasilja ", „Aktivan raspust" i slične, a 25 nastavnika je prošlo i obuku za montesori metodu rada - program čiji se elementi sprovode u nekoliko odelenja. Prema rečima direktora montesori program je odličan jer je direktno usmeren na individualne sposobnosti učenika te ih učitelji i nastavnici kada ih prepoznaju mogu dalje razvijati. Ovim programom se neguju individualne veštine učenika što se može nazvati njihovom kompetencijom. Uporedo sa ovim, 12 nastavnika je takođe završilo obuku za NTC učenje, popularno nazvano „učenje za talentovanu decu" koje je povezano sa MENS-om, a ono je bitno jer kod dece razvija primenu stečenog znanja.

    Škola nikada nije dovoljno opremljena

    Govoreći o tome koliko su školski kabineti opremeljeni, direktor Stipić kaže da nijedna škola nikada nije dovoljno opremljena, te da uvek fali još nešto. Ali isto tako navodi da postoje i kabineti koji imaju više dobrih uslova za rad sa učenicima a nisu dovoljno iskorišćeni. Dodaje da su usavršavanje nastavnika i nabavka opreme dva paralelna procesa, i da bi trebalo da nabavka opreme bude rezultat zahteva potreba nastavnika i njihovih kompetencija stečenih stručnim usavršavanjima.

    A. Šiška

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja