Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 22.06.2018. Petak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Obrazovanje
    Brže i zanimljivije učenje
    17.11.2014.

    Đaci osam osnovnih škola uče da na nov, netipičan način, savladaju nastavne sadržaje

    • NTC sistem uči decu kako da razmišljaju i kažu svoje ideje • Đaci samouvereni jer na pitanja koja podstiču maštu, kažu nema loših odgovora • Tvrde da učenje može biti zabavno.

    1701_1.jpg
    Danijela Đedović

    U Osnovnoj školi “Miloš Crnjanski”, već drugu godinu za redom postoji sekcija koja radi po programu NTC sistema učenja.  Sekcija trenutno okuplja darovite učenike petih razreda iz osam subotičkih osnovnih škola, koji putem zanimljivih predavanja i radionica, na sasvim nov, netipičan način, savladavaju predviđene nastavne sadržaje. Sekcija je počela sa radom prošle školske godine, a polaznici su pokazali neočekivano mnogo interesovanja, talenata, sposobnosti, veština i mudrosti.

    1701_2.jpg

    - Pre nekoliko godina, učitelji naše škole su prošli edukaciju u primeni elemenata NTC programa u nastavi, i njegova iskustva počeli su da primenjuju i u praksi.  Pokazalo se da ovaj način učenja daje odlične rezultate i da se svaka nastavna jedinica može obraditi ovom metodom. Zato smo sa autorima programa, prošle godine, odlučili da osnujemo sekciju - priseća se Danijela Đedović, pedagog Škole „ Miloš Crnjanski“ i dalje objašnjava, da su sa ovom inicijativom upoznate sve osnovne škole i da se osam priključilo projektu.  - Iz svih četvrtih razreda, izborom učitelja i stručnih saradnika, odabrana su po dva najuspešnija đaka. Oni i danas pohađaju sekciju po ovom programu, koji je koncipiran tako da ga deca sa lakoćom prihvataju, razumevajući ga kao igru. Istovremeno se, njihove intelektualne sposobnosti razvijaju daleko više nego u tradicionalnoj nastavi.

    NTC - ili Nikola Tesla centar - predstavlja jedinstveni sistem rada sa decom predškolskog i školskog uzrasta koji su osmislili, specijalista interne medicine dr Ranko Rajović i pisac Uroš Petrović, obojica članovi srpskog ogranka Mense. Program potencira razvoj dečjeg razmišljanja, kroz igru i kreativno razmišljanje, kojim se ne sputava ni njihov intelekt, ni njihova ličnost. Procenjuje se da NTC sistem učenja podiže nivo intelektualnih sposobnosti dece, razvija koordinaciju pokreta i motorike, razvija brzinu razmišljanja i funkcionalno znanje.

    - „NTC sistem učenja" je iniciran od strane članova Mense i akreditovan od strane Zavoda za unapredjivanje vaspitanja i obrazovanja Republike Srbije.  Ovaj program se sastoji od niza igara kojima se podstiče intelektualni razvoj, razvoj motoričkih sposobnosti, akomodacije oka, kreativnog razmišljanja, brzine razmišljanja i zaključivanja…- nabraja Đedović i ukazuje da za razliku od klasičnog sistema obrazovanja, gde se gradivo uglavnom uči napamet i bez smisaone veze, ovaj inovativni pristup omogućava da se na osnovu asocijacija i slikovitog prikaza, gradivo usvaja u smisaonom obliku. – Na ovaj način se postiže i duže pamćenje i funkcionalna upotreba usvojenog znanja. Jednostavno, podaci se ne "bubaju", već se na osnovu njihove smisaone veze razumeva celina koja se u svakom trenutku može reprodukovati.

    U odnosu na generacije koje su radile po starim programima, iskustva učitelja koji primenjuju NTC sistem, pokazuju da je kod dece izraženija koncentracija i radoznalost. Oni bez zadrške, samouvereno, traže i pronalaze rešenja za zagonetna pitanja, zagonetne priče i svaki, pred njima postavljen problem. Sami improvizuju, smišljaju svoje igre, priče, povezuju stvari sa nekim njima logičnim drugim stvarima. Na taj način pamte i čini se, dobro zabavljaju.

    -Na sekciji smo učili mnoge zanimljive stvari. Na mene je najveći utisak ostavilo “kinesko množenje”, otkrivanje skrivenih reči u rečenici, slikanje pomoću kafe kao i načini na koje možemo da zapamtimo veliki broj imenica.  Najviše se ipak zabavljam rešavajući zagonetna pitanja – kaže Jovan Jovičić, učenik 5. razreda, Osnovne škole “Sonja Marinković” i jedan od polaznika sekcije, uveravajući nas da je sve što se nauči na sekciji, primenljivo i kod učenja. – Kada učim, recimo biologiju, i suočim se sa nekom složenijom ili čudnom reči, da bi je lakše zapamtio, nacrtam nešto što će me asocirati na nju. Obzirom da čovek lakše pamti sliku, crtež služi da nas podseti na problematičnu reč. Na ovaj način se lekcija nauči brže ali i na zanimljiviji način.

    Od ovog programa imaju koristi sva deca, smatraju autori, a posebno je koristan za detekciju darovite dece i podsticanje razvoja darovitosti.  Ovo mišljenje podržava i Kristijan Fusner, roditelj devojčice koja već drugu godinu pohađa sekciju.

    - Zadovoljan sam što se konačno nešto organizuje i za decu koja postižu veće uspehe u školovanju, od svojih vršnjaka. Primećujem da ćerka počinje, iako nesvesno, čini mi se, da primenjuje NTC sistem učenja i kod kuće. Međutim, uveren sam da je potrebno vreme kako bi zaboravila na postojeći način učenja, i da će joj ovaj, za mnoge neobičan način u budućnosti doneti veliki napredak. Žao mi je samo što program nije u većoj meri podržan od lokalne samouprave i Ministarstva prosvete.

    Sekcija je, prošle godine imala finansijsku podršku lokalne samouprave, dok ove, prema rečima Danijele Đedović, iako obećanja postoje, sredstva još uvek nisu pristigla.

    - Interesovanje dece i roditelja je veliko. Želja da sekcija nastavi sa radom, postoji, a da li će tako i biti zavisi od podrške lokalne samouprave.

    O.P.

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja