Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 21.06.2018. ?etvrtak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Obrazovanje
    Zagonetke - diplomski ispit za dečje vijuge
    31.12.2014.

    U Osnovnoj školi „Miloš Crnjanski”, najdarovitiji đaci stiču znanja specijalnim NTC sistemom

    Polaznici „NTC (Nikola Tesla centar) sistem učenja“ su najdarovitija deca petih razreda, iz osam subotičkih škola. Protekle nedelje održana je i deveta radionica, na kojoj su mališani uživali u pričama i pitanjima Uroša Petrovića, književnika i jednog od utemeljivača NTC sistema, a u fokusu i cilj tog programa je da razmišljanje bude svrha obrazovanja!

    1876_1.jpgŠta je to, što imaju uobičajeno u svom vlasništvu najbezopasniji ljudi i jedna od najopasnijih vrsta životinja? To je samo jedno od pitanja na koje su aktuelni ali i budući učesnici Sekcije za uspešnu i darovitu decu, u četvrtak, 19. decembra, u amfiteatru škole „Miloš Crnjanski“, pokušali da nađu adekvatne odgovore.  Znanje za rešenje postavljenog pitanja, zagonetke svi su posedovali, a od njih se tražilo samo da to znanje povežu i upotrebe. Najbrži odgovor je dala Elena. Ona je zaključila, da su najbezopasniji ljudi bebe i da oni u svom vlasništvu imaju zvečku, dok je jedna od najopasnijih životinja zvečarka.

    Ovakve zagonetke su deo „NTC (Nikola Tesla centar) sistema učenja“ čiji su, drugu godinu zaredom, polaznici najdarovitija deca petih razreda iz osam subotičkih škola. Protekle nedelje održana je i deveta radionica na kojoj su mališani uživali u pričama i pitanjima Uroša Petrovića, književnika i jednog od utemeljivača NTC sistema.

    — U ovoj „školi” nema ponavljanja gradiva i učenja napamet, jer danas svako u džepu nosi vezu sa internetom i sve podatke drži nadohvat ruke.  Naš zadatak je drugačiji: da aktiviramo sinapse kod dece, da ih učimo razmišljanju, traženju novih ideja i različitih puteva do cilja – kaže Petrović i napominje da je suština programa razvoj mozga, a da je reproduktivno učenje pogrešno. — Možemo nešto da ponovimo 20 ili 30 puta i opet ćemo zaboraviti, a ponavljanje je kod nas glavna strategija za učenje. Ne sme da bude tako, zato koristimo poznate svetske, ali i metode koje smo sami osmislili, da pomognemo deci da nauče da razmišljaju i da povezuju ono što uče.

    Trostepeni sistem počinje akomodacijom oka i motoričkim vežbama, nastavlja se preko klasifikacije i učenja pomoću asocijacija, a završava zagonetnim pričama i pitanjima.  To na kraju je, prema njegovim rečima, diplomski ispit za dečje vijuge.

    Upravo zagonetne priče i pitanja kojima dečju pažnju osvaja Petrović, ogledalo su višeg nivoa učenja – funkcionalnog učenja koje našoj deci, prema njegovim rečima, nedostaje.

    — Učesnicima postavljam zagonetna pitanja na koja niko neće, odmah, znati odgovor. Upozorim ih da ako ćute, ništa neće saznati niti postići. Zato moraju da povežu ono što znaju i pretpostavljaju, ono što čuju i ono što već znaju. Sve je dozvoljeno.  Potrebno je samo da napadaju pitanje sa svim onim čime raspolažu.  Kao i u životu. Nema straha.  Učim ih da sve na svetu vredi upravo onoliko, koliko su se potrudili da do toga dođu.

    Učenici prihvataju njegove savete i bez zadrške, samouvereno, traže i pronalaze rešenja za zagonetna pitanja, zagonetne priče i svaki, pred njima postavljen problem. Sami improvizuju, smišljaju svoje igre, priče, povezuju stvari sa neki njima logičnim drugim stvarima. Na taj način pamte i dobro se zabavljaju.

    — Ponekad namerno postavim zagonetna pitanja na koja niko ne zna odgovor tek tako, već moraju kao u životu, da se pomuče i do rešenja dođu potpitanjima, slušanjem drugih, povezivanjem onoga što već znaju i smislenim pretpostavkama – objašnjava Petrović, i dodaje da je jedno od takvih pitanja iz priče o devojčici Marti, koja je pronašla staru enciklopediju. U njoj su neka slova izbledela, pa je devojčica naišla na reč mišolovka, iza koje je stajala praznina i broj 528671. Zapitala se šta povezuje mišolovku i broj?!

    Deci je u rešavanju dozvoljeno da slobodno iznose svoje misli, pa se tako čulo, da je, možda, toliko mišolovki napravljeno, toliko kilograma sira je stavljeno u mišolovku, da je toliko ljudi povređeno mišolokom, da se mišolovka spušta tom brzinom… Mateja je došao na ideju da je mišolovka kao izum zavedena pod tim rednim brojem, i nije pogrešio.

    Deveta radionica održana u Osnovnoj školi „Miloš Crnjanski”, bila je promotivnog karaktera, jer je prema rečima Danijele Đedović, u planu da se već u martu, naredne godine, počne sa novim radionicama, na kojima će učestvovati učenici četvrtih razreda. Interesovanje dece ali i roditelja je veliko.

    O.P.

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja