Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 26.05.2018. Subota
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Komunalije
    Kad račun izazove „strujni udar“
    07.04.2015.

    Greška ili razlika u obračunu? Kada dug za potrošenu energiju postaje „utaja”, a potrošač ne može da se izvuče iz duga?

    • Našu sugrađanku N.N.  iznenadio je februarski račun od čak 300.000 dinara, jer joj je obračunata razlika u potrošnji od blizu 20.000 kilovat-časova. U Elektrodistribuciji tvrde da je potrošač preko godinu dana prijavljivao manju potrošnju od stvarne

    2243_1.jpgDa je vrag odneo šalu N.N. je shvatila kada je u februaru dobila dva računa – prvi od oko 12.000 dinara, u kojem su bili iskazani mesečno zaduženje i dug iz prethodnog obračunskog perioda, a potom još jedan od 335.909,74 dinara. Pošto su joj u Elektrodistribuciji rekli da oko tog računa nema razgovora i da joj ostaje jedino da ga plati u naznačenom roku, obratila se našoj redakciji tvrdeći da ne zna odakle joj toliki dug i da sa jednom termo- peći koja greje jednu sobu, starim televizorom i još par aparata u domaćinstvu nije mogla da ga napravi.

    „Zapisnik o kontroli merenja“, koje je obavljeno 14. marta, pokazuje da je sve nađeno u ispravnom stanju, i da nije bilo manipulacija sa otuđivanjem kilovata, ali u napomeni stoji da je „velika razlika u kilovat-časovima od oko 19.000 kw/h“ i da je potreban vanredni obračun.

    On je urađen, pa se došlo do iznosa od preko 300.000 dinara!  Na pitanje da li je moguće da je u ovom slučaju reč o pogrešnom obračunu, Josip Antunović, rukovodilac Sektora prodaje kaže da je potrošač godinu i po dana ili više koristio mogućnost da sam očitava potrošnju i da je prijavljivao manje utrošene električne energije od stvarne. Kada je konačno ovlašćenim radnicima Elektrodistribucije uspelo da dođu do strujomera, pokazala se razlika od skoro 20.000 kilovatsati!

    Prema Antunovićevim rečima, ovo nije usamljen slučaj jer se i do sada nailazilo kod pojedinih potrošača na toliku razliku, pošto se mnogi zimi greju na struju a prijavljuju za obračun manje utrošenih kilovata, dok leti nastoje da plaćanjem povećanih računa, sustignu zimski višak kilovata i izravnaju dug. On kaže da jedna veća termoakumulaciona peć mesečno može da potroši od 1500 do 2000 kilovata, i ako se mesečno u toku zime „utaji“ samo hiljadu kilovata, a preko leta ne uspe nadoknaditi (pod uslovom da u međuvremenu ne naiđe vanredna kontrola!), onda se pojavi razlika i nastaje problem. Pogotovo što se ovi kilovati obračunavaju po tarifi „crvene zone“.

    N. N., smatraju u Elektrodistribuciji, nije pošlo za rukom ni posle više od godinu dana da razliku „ispegla“, i dogodilo se da kontrolnim merenjem bude utvrđeno pravo stanje, što ju je dovelo u delikatnu situaciju. Jer, novca da plati račun nema, u „Elektrovojvodini“ više ne daju otplatu i odloženo plaćanje, a ukoliko ne izmiri potraživanje, ostaje jedini prinudna naplata putem sudskog izvršitelja!

    Na pitanje zbog čega češće ne kontrolišu stanje na strujomerima onih koji ga duže vreme sami očitavaju, u Elektrodistribuciji kažu da takav period nije zakonski regulisan, da oni izvlače spiskove takvih potrošača i izlaze u kontrolu, ali najčešće nailaze na zaključanu kapiju ili im vlasnici na drugi način onemogućavaju pristup mernom uređaju. Zbog toga se dešava da utvrđivanje pravog stanja duže potraje.  Pitanje je takođe kome N.N.  ili drugi koji imaju slične nevolje mogu da se obrate ukoliko ne prihvataju da je greška njihova i žele da dokažu da su u pravu? Jer, pretpostavka i mogućnost da je Elektrodistribucija („Vodovod“, „Toplana“ itd.) načinila grešku, makar teoretski, uvek postoji. Udruženje za zaštitu potrošača u Subotici ne funkcioniše, a Zakonom o zaštiti potrošača Tržišnoj inspekciji ukinuta je mogućnost rešavanja pojedinačnih potrošačkih problema („u skladu sa evropskom praksom i praksom na svim razvijenim zemljama“). U Kancelariji ombudsmana su rekli da N.N.  može da im se obrati i zatraži da se angažuju u njenom slučaju, što, dakle, važi i za druge koji zapadnu u slične probleme.

    M.Radojčin

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja