Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 22.06.2018. Petak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Obrazovanje
    Zagonetke, priče i igre - mozgalice za decu
    15.11.2013.

    Učenjem putem igre, logike, mozgalica i zagonetki, bio je ispunjen dan mališana koji pohađaju vrtić „Naše nade", jer je prošlog petka 08. novembra, decu posetio Uroš Petrović, član Mense, autor više knjiga, priča i priručnika za decu i odrasle.
    Vrtić u kome je dan bio posebno zanimljiv pohađa 37 dece, različitog predškolskog uzrasta, a sa njima radi 5 kvalifikovanih vaspitača, rekla nam je Ahmeta Ivković, direktorka vrtića.  Saradnjom sa Urošem želimo da poboljšamo rad sa decom, a i deci da ponudimo nešto novo i zanimljivo - istakla je Ivković.

     225_1.jpg

    Uroš Petrović je autor knjiga, priča i priručnika za decu, sačinjenih od zagonetki, rešavanja zanimljivih zadataka, tajnovitih priča - koje inspirišu decu na razmišljanje. Pored ostalih, objavio je pet edukativno-zabavnih knjiga u serijalu „Zagonetne priče" za koje je dobio nagradu „Neven" - za najbolje delo iz oblasti popularne nauke, a dečji žiri  dodelio mu „Dositejevo pero" - za „Mračne tajne Ginkove ulice", roman u zagonetkama. Dobitnik je i Zlatne značke za doprinos kulturi. Petrović je jedan od najuspešnijih rešavača testova inteligencije u svetu i koautor je programa „NTC sistem učenja". Zbog toga, često gostuje kao predavač i drug u igri u vrtićima i školama.

     „NTC sistem učenja" je iniciran od strane članova Mense i akreditovan od strane Zavoda za unapredjivanje vaspitanja i obrazovanja Republike Srbije. Primenjuje se kao program koji podstiče sistem učenja, razvoj kreativnog i funkcionalnog razmišljanja, a predviđen je za predškolski i ranoškolski uzrast. Delom se zasniva i na „Zagonetnim pričama" koje deca rešavaju, jer podstiču razvoj funkcionalnog znanja tj. znanja koje nije „napamet" i pomažu da se rano otkriju darovita deca.

    Priče i igre - mozgalice, su obično u obliku zagonetnih pitanja. One čine osnovu za  kreativne radionice u vrtićima, osnovnim školama, i drugim obrazovnim ustanovama, pa time budu spoj učenja, predstave, maštaonice, književnog susreta..., s ciljem  da se podstakne razmišljanje.

    Deca su se u petak igrala asocijacija, rešavala zagonetke, odgovarala na pitanja čemu bi neki predmeti trebalo da služe, a da su pri tome - bez „muke", u stvari usvajala pojmove iz neposedne okoline i geografije. Tokom igre/učenja, koje je trajalo oko sat vremena, vrvelo je od želje dece da što pre pokušaju rešiti zadatke.

    Vuk Milović, dečak koji pohađa vrtić, nam je kroz smeh rekao: "Jako je zabavno, nije bilo teško, rešavali smo zagonetke i kontinente, a i... lepo smo se ponašali."

    Mozgalice i zagonetke su bile različite težine, ali ih deca - uz adekvatni podsticaj, često lakše reše nego odrasli, istakao je Petrović posle druženja sa decom.

    Mensa i NTC program


    Mensa je organizacija koja okuplja ljude visokog koeficijenta inteligencije (IQ preko 148) i čiji je zadatak istraživanje i primena inteligencije za korist šire društvene zajednice. U okviru Mense, odsek za darovite NTC, istražuju se mogućnosti poboljšanja intelektualnih sposobnosti dece. Autor programa je dr Ranko Rajović, član četvoročlanog komiteta svetske Mense za darovitu decu. Rajović je okupio tim eminentnih stručnjaka iz oblasti pedagogije, neurofiziologije, defektologije, psihologije i genetike, koji je sačinio efikasan i jednostavan program za decu, sa mogućnošću praćenja i merenja postignutih rezultata. Prednost ovako koncipiranog programa jeste mogućnost primene u predškolskom uzrastu (3-7 godina), ranoškolskom 7-12 godina i stimulacija razvoja intelektualnih potencijala svakog deteta.
    Primenom programa „Mensa - NTC sistem učenja" postiže se sledeće:
    podiže se nivo intelektualnih sposobnosti sve dece koja učestvuju u programu,
    sprečava se poremećaj koncentracije i pažnje, a kasnije u školskom dobu i disleksije,
    razvija se koordinacija pokreta i motorike,
    razvija se brzina razmišljanja i zaključivanja,
    koristan za detekciju darovite dece i podsticanje razvoja darovitosti,
    povećava se broj neuronskih veza - što uz specifične vežbe povećava kapacitet mozga za obradu informacija.


     Osam evropskih država je prihvatilo ovaj program i počelo sa primenom. Savez učitelja Srbije je već uvrstio deo programa u svoje redovne aktivnosti za stručno usavršavanje učitelja, a priključili su se i vaspitači.

    T.S.

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja