Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 22.06.2018. Petak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Kultura
    Proslava jubileja 53 godine postojanja Moderne galerije „Likovni susret” Subotica
    Pet decenija poverenja u ideje umetnika
    01.05.2015.

    Moderna galerija „Likovni susret” Subotica obeležila je svoj 53. rođendan, 28. aprila, a direktorka Nela Tonković je istakla da je ovo proslava pola veka poverenja i veza građenih decenijama – poverenja u umetnika i njegovu ideju, kustosa i njegovu interpretaciju teme, poverenja u sopstvene snage i mentalne snage publike.

    Ona je podsetila da je Galerija osnovana 1962. godine, kao ustanova za proučavanje, kolekcionisanje i komunikaciju svih formi savremene umetnosti.

    2343_1.jpg

    —Trajanje su obeležile velike manifestacije jugoslovenskog slikarstva, grafike i umetničke keramike, kao i formiranje i vođenje brige o kolekciji Galerije.  Deleći sudbinu društva i zajednice u kojoj deluje, Moderna galerija ’’Likovni susret’’ Subotica redefinisala je svoju misiju, usmeravajući je pre svega na potrebu izgradnje ustanove kao dostupnog, komunikativnog, otvorenog i polemičkog prostora za razumevanje i stupanje u aktivan odnos sa savremenom umetnošću, čvrsto verujući u transformativni potencijal umetnosti, ocenila je Nela Tonković.

    2343_2.jpg

    Direktorica Moderne galerije „Likovni susret” je u obraćanju gostima i publici iznela i lične utiske rečima „Rasli smo i razvijali se zajedno sa vama, zahvaljujući vama i zbog vas”.

    Proslava je obeležena otvaranjem izložbe K67 (Crveni kiosk) i koncertom Kamernog sastava Subotičke filharmonije, poklonom Galeriji i njenoj publici.

    Sjaj i beda „Crvenog kioska”

    Povodom jubileja, u Modernoj galeriji „Likovni susret“ Subotica otvorena je izložba K67 (Srveni kiosk). Izložbu čine radovi vizuelnog umetnika Aleksandra Zarića i istoričara umetnosti Ivana Manojlovića, fotografije koje govore o tom čuvenom kiosku koji se u žargonu zove „Crveni kiosk“, mada nije uvek bio crven. Ime je dobio po godini u kojoj ga je patentirao tada mladi slovenački arhitekta Saša Mehtig.

    To inovativno i praktično rešenje je kao primer urbanog dizajna 1970. predstavljeno u britanskom časopisu Design, a zatim i uvršteno u Kolekciju dizajna Muzeja moderne umetnosti iz Njujorka. Pored međunarodnog priznanja imao je i veliki uspeh na tržištu.

    —Umetnički tandem Manojlović i Zarić, koji više godina radi zajedno na različitim fotografskim projektima, fotografijama ove vrhunski dizajnirane, a danas monstruozno izmenjene module u različitim gradovima širom Srbije, kroz kiosk kao paradigmu društva u (večnoj) tranziciji prati regresiju, kroz koju društvo prolazi nasuprot modernizacijskom iskoraku – kaže između ostalog u svom tekstu u Katalogu kustostkinja, istoričarka umetnosti Ana Panić.

    —U kontekstu socijalističkog uređenja, dobar dizajn je smatran pomoćnim sredstvom, koje će ubrzati modernizaciju i oblikovati životno okruženje novog čoveka socijalizma u kom će se osećati prijatno. Projekat možemo posmatrati i iz perspektive rodnog pitanja i ženske enmancipacije ( jer u kioscima i trgovini uopšte najčešće su radile žene), koja je posmatrana u okviru sistema radništva i radničke klase i pre svega u odnosu na prava iz oblasti rada. U tom kontekstu, radno mesto možemo gledati kao simboličko mesto modernosti, obeležje drugačije i bolje budućnosti u koju se verovalo.

    L.R.

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja