Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 19.02.2018. Ponedeljak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Komunalije
    Slobodan Milošev, direktor Javnog komunalnog preduzeća „Čistoća i zelenilo“
    U „Čistoći” – čisti računi!
    13.05.2015.

    Većina dugova koji su nastali do 2013. godine je vraćena, a za prošlu godinu iskazuje se značajna dobit. Radna i finansijska disciplina su na zavidnom nivou, broj zaposlenih u administraciji se smanjuje ali nedostaje radne snage da bi se delatnost odnošenja kućnog smeća proširila na vangradska naselja.  Šta sadrže planovi za Azil i Selektivni centar?

     2389_1.jpg
    Slobodan Milošev, direktor
    „Čistoće i zelenila“

    Dok u Višem tužilaštvu u Subotici kreće postupak protiv osumnjičenih za zloupotrebu položaja u JKP „Čistoća i zelenilo“, koji se terete da su oštetili preduzeće za više od 160 miliona dinara, u ovoj ustanovi od značaja za sve građane Subotice pune dve godine ulažu se napori da se „stane na noge“ i raščiste nasleđeni problemi, a da istovremeno ne trpe svakodnevni poslovi i njihov kvalitet.  O ovim i drugim temama direktoru „Čistoće i zelenila“ Slobodanu Miloševu postavili smo nekoliko pitanja.

    Šta se promenilo u JKP „Čistoća i zelenilo“ u prošloj i ovoj godini, što se tiče finansijske konsolidacije, mera racionalizacije i štednje i načina na koji je organizovan radni proces? Koji su to rezultati koji su postignuti i šta pokazuju konkretni podaci?

    - U odnosu na maj 2013. godine, rezultati su više nego očiti – radna disciplina i odnos prema radu su promenjeni, deo administracije smo uposlili na terenu, tako da smo i na toj stavci smanjili troškove. Od 305 zaposlenih, oko 250 imamo u „neposrednoj proizvodnji“, a od 1.  jula zbog obaveze otpuštanja 6,5 odsto radnika biće još oko 20 ljudi manje u administraciji. To ćemo moći da uradimo jer se ukida inkasantska služba i objedinjeni račun za komunalne usluge za april građani će već od ovog meseca početi da dobijaju preko pošte.

    Svi pokazatelji za 2014. godinu su da ćemo imati iskazanu dobit od više desetina miliona dinara, ali na žalost ona će otići za plaćanje dugova.  (Od ove godine završni račun umesto do 28. februara okončava do 30.  juna). Izvesno je da su na današnji dan naša potraživanja tri i po puta veća od dugovanja!

    Gradonačelnik Jene Maglai je prilikom posete pre godinu dana govorio o nagomilanim dugovima i da je lokalna samouprava sa rukovodstvom „Čistoće“ preduzela ozbiljne korake da se sanira situacija – koliko ste i na koji način dobili podršku grada, s obzirom da je tada obećana i finansijska pomoć od 9 miliona dinara i kupovina dva vozila „smećara“?

    - Imamo izuzetno dobru saradnju sa lokalnom samoupravom, naročito sa gradonačelnikom Jene Maglaijem i predsednikom Skupštine grada Ilijom Maravićem, koji su nam veoma pomogli kada je trebalo neke stvari ubrzati, da se reše problemi ne samo u materijalnom smislu. Za 9 miliona dinara kupljen je traktor sa priključnim mašinama kojim „Zelenilo“ kosi putne pojaseve, travnjake i parkove, a iz budžeta za ovu godinu upravo je raspisana javna nabavka za kupovinu dva vozila „smećara“ sa produženim kabinama, koji će moći da povezu naše radnike u vangradska naselja. Ovo je jedan od uslova da se takozvane „žute vreće“ u naseljima zamene sistemom odnošenja kućnog smeća kakav ima grad. Drugi je da nam se omogući da zaposlimo 5 do 6 novih radnika za taj posao.  Uskoro ćemo se obratiti gradonačelniku sa molbom da se od vlade traži dozvola za prijem nove radne snage na neposrednim poslovima održavanja higijene, pošto smo broj zaposlenih u administraciji smanjili u značajnoj meri! Takođe nam treba saglasnost da bar donekle povećamo plate, jer imamo najniže zarade od svih javnih i javno-komunalnih preduzeća u Subotici: u proseku 33.000 dinara, a radnici na odnošenju smeća svega 25.000 dinara!

    2389_3.jpg
    Grad će biti čist i uredan

    Da li to znači da „Čistoća“ ima problem sa isplatom zarada i u kolikoj meri je budžetski korisnik?

    -Za ove plate nemamo problem, ali bi trebalo naći način da se zarade poboljšaju. Što se tiče finansiranja, mi obavljamo posao za Grad koji nam za to plaća, i to čini oko 30 odsto naših prihoda, dok se 70 odsto finansiramo davanjem usluga građanima i pravnim licima.  Stepen naplate iznosi 89 odsto, pa smo zahvalni građanima Subotice na urednom izmirivanju obaveza bez čega ne bi mogli redovno da obavljamo ovu delatnost. Građani su u poslednje vreme ponekad zbunjeni kada dobiju opomenu na neki manji iznos, i pitaju nas da li ćemo da ih tužimo za 300 dinara?  Reč je o tome da je cena naših usluga vrlo niska po kvadratnom metru, pa se onda iskazuje toliki dug. Kao i druga preduzeća, moramo da se držimo toga da li je račun plaćen ili nije.

    Jedna od situacija koju je rukovodstvo JKP „Čistoća i zelenilo“ nasledilo jeste i problematično pošumljavanje pa i pitanje vraćanja novca koji je potrošen, da li je i kako ovo rešeno?

    - Spor oko toga se vodi pred Privrednim sudom u Novom Sadu, i činjenica je da je pošumljavanje procentualno jako slabo uspelo, ali ipak je neko kupio žicu, stubove, posadio sadnice, nešto radio. O kvalitetu možemo da raspravljamo. Ne branim prethodno rukovodstvo. Taj problem „Čistoća“ neće moći da reši bez pomoći lokalne samouprave po okončanju spora, a naš je predlog bio i još uvek jeste da o našem trošku pošumimo neke druge površine i damo sve od sebe da se nepravilnosti otklone i taj posao odradi.  Prema urbanističkim planovima, prihvatilište za pse i mačke u Ganjo šoru biće najverovatnije ozvaničeno na ovoj lokaciji. Kakvo je stanje u azilu što se tiče smeštaja životinja, dozvole za rad i planova na poboljšavanju uslova u njemu? Sa koliko je zahteva i plaćenih odšteta za ujede pasa i završena 2014. i kakva je situacija u ovoj godini?

    - Vlasnik prihvatilišta je Grad i njega zakon obavezuje da u njemu stvori odgovarajuće uslove. Mi smo i pored toga u poslednje dve godine učinili mnogo da se azil dovede u pristojno stanje a sada zahvaljujući sredstvima budžeta za ovu godinu od 15 miliona dinara i za narednu 10 miliona dinara, izgradiće se takozvani „čisti deo“, raspisana je javna nabavka, i kada svi uslovi budu ispunjeni očekujemo dozvolu za rad. Odštetne zahteve za ugrize pasa, pola-pola sa Gradom, smo poravnavali od 2011.  godine, i u ovoj godini u odnosu na prethodnu taj broj se ne povećava, ali na žalost do sada su 33 građanina dokazala da su ugriženi, što nas staje milion dinara.

    2389_2.jpg
    Čisti deo Azila: raspisana javna nabavka za
    uređenje radi dobijanja dozvole za rad

    Za ovu godinu, a najkasnije za 2016-u, najavili ste i rekonstrukciju Selektivnog centra koji bi trebalo da donese ozbiljnu dobit, da li se na tome radi, s obzirom da uskoro počinje izgradnja Regionalne deponije kod Bikova?

    - Sredstva od ušteda smo preusmerili za izradu projekata za Selektivni centar, jedan za zgradu, a drugi za tehnološke linije, i sada možemo da konkurišemo kod ministarstava ili IPA fondova u saradnji sa susednom Mađarskom, na čemu se i radi. Selektivnom centru, prema nalazu Instituta za materijale iz Beograda, preti rušenje, pa smo taj deo zatvorili, a jedan deo je bio izgrađen praktično na ulici, pa ćemo svakako morati da ga rušimo. Za predistražne radove na telu deponije Aleksandrovačka bara izdvojili smo 5 miliona dinara da bi mogli da uradimo projekat njene sanacije i rekultivacije. On je postojao, ali je od 2011. zastareo.  Nije reč o sanaciji stare deponije da se samo pokrije zemljom i zasadi trava – imamo vrlo blizu primer u Mađarskoj, u Kiškunhalašu, gde su odneli sav otpad, očistili dno jezera, i trenutno prečišćavaju vodu ugljem, šljunkom i peskom, pa bi se trebalo ugledati na njih.

    Dolazi toplo vreme i leto, hoće li higijena grada biti na odgovarajućem nivou, šta građani mogu da očekuju?

    Program za leto je pojačan, imamo dovoljno kapaciteta da ga sprovedemo, građani mogu da budu spokojni da će ulice biti oprane i očišćene, a već sada radimo „lopatanje“ ivičnjaka i bankina, kao što se može videti.

    Nema više inkasanata!

    -S obzirom da inkasanti više neće kucati na vrata građanima, račun će moći da plate na pošti ili na blagajnama „Vodovoda“ ili „Čistoće“, bez provizije. Mi ćemo produžiti radno vreme blagajni tako da će one raditi i popodne.  Na računima će se nalaziti iznos za „pogonsku spremnost“ „Vodovoda“, usluge „Dimničara“ i cena odnošenja smeća. „Vodovod“ će samo za one mesece tri puta u godini kada očitava potrošnju (april, juli i oktobar) slati posebno obračun – kaže Slobodan Milošev.

    M.Radojčin

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja