Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 28.05.2018. Ponedeljak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Sport
    Iako sa povredom ruke, Gabor Sagmajster stigao do cilja ovogodišnjeg Dakar relija
    Šesti podvig moto-heroja
    27.01.2016.

    Među onima koji su uspešno završili ovogodišnje izdanje Dakar relija, najtežeg auto-moto izazova na svetu je i naš sugrađanin Gabor Sagmajster.  Nakon velike dvonedeljne borbe sa teškim uslovima, zahtevima organizatora, ali i sa polomljenom šakom u poslednje tri etape, Sagmajster je kao šezdeset drugi u generalnom plasmanu vozača motora prošao preko podijuma u Rozariju.  Bio je ovo šesti put kako je Sagmajster stigao do cilja, a i dalje ostaje jedini takmičar iz Srbije kome je to pošlo za rukom, istina sa prelomom desne šake.

    3432_1.jpg
    Posle napornog relija stigla čestitka od prijatelja iz Subotice

    Nakon što prošle godine, takođe zbog povrede ruke, nije uspeo da stigne do podijuma, ovogodišnja promocija sportskih heroja koji su bili kadri da dođu do cilja bila je pogotovo značajna.

    3432_2.jpg– Uvek je dobar osećaj biti na cilju, ove godine je bilo posebno.  Prošle godine nisam uspeo, ove jesam, ko zna, možda je ovo moj poslednji Dakar reli.  Dosta doga će zavisiti od operacije (koja je obavljena u sredu, prim.aut.). Doktor je rekao da će sve da bude u redu, naravno, posle dužeg oporavka. Malo je komplikovanija operacija, nije dovoljno samo staviti gips, nego će tu biti neke šipke, žice...  Skidanje gipsa je posle šest nedelja, potom rehabilitacija, pa pripreme. Ko zna, možda budem spreman za Svetski kup u Abu Dabiju krajem marta – govori Sagmajster koji, bez obzira na napornu trku i povredu, uvek nosi veliki optimizam.

    A taj optimizam je verovatno i porastao nakon što su se utisci slegli i nakon što je Gabor ponovo bio sa porodicom, ali i prijateljima koji su ga, kao i obično, sačekali u kafiću „Minjon“ u Subotici, gde su mu još jednom čestitali na velikom uspehu. Podsetićemo, Gabor je i dalje jedini vozač iz Srbije kojem je pošlo za rukom da završi Dakar reli, i to šest puta.

    Svako ko je pratio ovogodišnje izdanje Dakar relija moga je da nasluti šta se sve dešavalo u Južnoj Americi jer su etape često menjane, prekidane, odlagane, pa i ukidane... Počelo je, kako ne treba, uz vremenske probleme na startu, a tako se i nastavilo.

    – Ove godine smo išli više od 2.000 kilometara po kiši i to je baš nerviralo. Srećom, imao sam dobru opremu. Bilo je dosta problema sa nabujalim rekama, rečicama koje su za tili čas umele da nadođu.  Kada već dođe voda do visine od oko 1,2 metra, tu se više motorom ne prolazi. Zato su i menjali neke specijale. Dosta su ove godine organizatori pazili na bezbednost takmičara.  Na primer, kada bi temperatura dostigla +40 stepeni, trke bi se prekidale. Jednostavno, mnogo je ljudi poginulo na stazi tokom istorije Dakar relija, dosta je umrlo zbog dehidratacije... Gube se životi, ovo je ozbiljna stvar.

    3432_3.jpgLoše vesti sa Dakara stigle su prošle nedelje. U toku desete etape Gabor je doživeo teži pad, a ispostavilo se da je ponovo stradala ruka. Nakon još tri etape i više desetina lekova protiv bolova, do cilja je ipak stigao.

    – Deseti dan mi je bio najbolji.  No, najbolji dani nose i najveće probleme. Išao sam brzo, dobro sam se osećao, imao sam odličan tempo i na nekim kontrolnim tačkama sam bio i na 37-38. mestu. Naišao sam prvo na jedan manji kamen, to me je malo izbacilo iz kontrole, naleteo sam posle na drugi, veći, buklvano sam se „katapultirao“ i preko volana pao pravo na glavu.  Imao sam dobru kacigu, to me je spasilo ozbiljnijih posledica, a kako sam izbio vazduh, ležao sam 4-5 minuta na zemlji.  Sve me je tada bolelo, a mislio sam samo šta će se desiti kada se povrede ohlade. Ustao sam i proveravao redom. Ramena su radila, noge isto, tada još nisam osetio problem sa desnim ligamentom. No, kada sam dizao motor, primetio sam da ruka nije kao što treba.

    Uspeo je naš sugrađanin da tako idrži još 150 kilometara do kraja etape, a potom je valjalo odlučiti šta dalje.

    – Rešio sa da izguram još preostale dane, kako znam i umem. Bilo mi je važno da završim ovaj Dakar. Ko zna, možda mi je zadnji, mislio sam tada, pa ako završavam karijeru, onda da završim kako to i valja. Zbog tih dodatnih dana se povreda pogoršala, kost je smrskana, zato i treba obimnija operacija, ali sreća je u nesreći to što je stradao prst koji mi najmanje treba pri vožnji motora.

    Cilj u Rozariju doneo je olakšanje, pogotovo posle tri zbog povrede izuzetno naporna dana.

    – Biti na cilju Dakar relija je nešto posebno. Takav osećaj želim svima koji se bave vrhunskim sportom. Bio sam na podijumu sa još 84 vozača koji su sposobni da završe Dakar reli.  Zbog takvog osećaja se nadam da ću uspeti da još nekoliko godina budem deo Dakar priče.

    Kako u životu vrhunskog sportiste, a Sagmajster to jeste, nema početka i kraja priče, nego samo novih poglavlja, naš sagovornik već ima nove ideje.

    – Voleo bih da sednem u reli auto i tako se oprobam na Dakaru.  Za to mi, naravno, treba ozbiljna priča sa sponzorima, ali i sa pravom ekipom koja bi bila uz mene na stazi. Iskreno, nakon šest završenih Dakara sa motorom, možda je i vreme da probam nešto drugo. Video sam dosta stvari vozeći motor. Dakar je sve brži, a uslovi sve teži.  Svake godine motoristi doživljavaju teške povrede, lome se ruke, noge, rebra, bude i fatalnih ishoda. Ove godine je ispalo oko 60 motorista. to pokazuje kakvi su uslovi. U automobilu si sigurno sigurniji, rupe i kamenje na putu nisu toliko kobni kao kada voziš na dva točka.  Imam dosta iskustva u vožnji automobila, oko dva miliona kilometara. Umem jako kasno da kočim, brzo da dam gas...  Najvažnije je proći dine, ostalo je lakše. Takođe, u Srbiji je automobilizam popularniji, na automobilu imate i više prostora za reklame... Ima tu raznih ideja, videćemo. Ako ne, ostaje motor, da još izguram možda jednu godinu. Verujte, vezati više od deset Dakar relija na motoru je veoma teško.

    Podrška iz Subotice

    Na Dakar reliju Gabor je imao i podršku iz Subotice. Sa njima je ponovo bio njegov mlađi sin Ričard, a po prvi put Dakar avanturu je upoznao i Gaborov prijatelj Pajo Milodanović.

    – Gabor mi je omogućio da budem u pratećoj ekipi, išao sam više kao turista, ali sam mnogo toga video. Utisci su fantastični.  Ne može se to rečima opisati kakvo je to prostranstvo, gde god da se okreneš – govori Pajo, pa nastavlja:

    – Dakar reli je, pogotovo prvih dana, zaista grandiozan, sve je urnebesno. No, kako se bliži završnica, tako je i sve manje ljudi. Poslednjih dana je već svako mogao da uđe u bivak, bilo je mnogo mirnije nego ranije. U finišu ostaje otprilike trećina onih koji su počeli, samo oni najbolji.

    Oni koji nisu bili na trci vozili su, takođe, ogromne razdaljine, istina po boljim putevima, a uspeli su da upoznaju Argentinu i Boliviju iz drugačijih uglova.

    – Probali smo lokalne specijalitete, da ne bude da smo samo slušali o fantastičnim argentinskim biftecima. Ljudi su opušteni, prijatni, iako se ne razumemo sa njima. Dakar je te dve nedelje magična reč koja otvara sva vrata. Naravno, ima i onih koji su protiv Dakar relija, koji žele da se vrati u Afriku, koji ne žele da se narušava prelepa priroda.

    Zamoljen da u jednoj rečenici prenese utiske, Milodanović odgovara:

    – Ovo je bila ekstremno dobra avantura koja se ne može ispričati, nego se mora doživeti!

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja