Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 19.08.2018. Nedelja
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Komunalije
    Dervo Ahmetović, direktor JKP Subotička toplana
    Januarski računi veći zbog ledenih dana i novog obračuna
    07.03.2016.

    Direktor „Subotičke toplane“, Dervo Ahmetović objašnjava šta je sve uticalo na uvećane račune u januarskom obračunu toplovoda, navodeći kao razloge, niske temperature u januaru, uz devet ledenih dana, prosečna temperatura je bila blizu nule, ali i novi sistem obračuna.

    3593_1.jpg
    Dervo Ahmetović, direktor JKP
    Subotička Toplana

    Od prvog marta, odlukom Skupštine grada, primenjuje se ponovo stari dvodelni sistem obračuna grejanja iz Subotičke toplane, a cene će, prema rečima direktora tog javno komunalnog preduzeća Derve Ahmetovića, ostati nepromenjene, dok su januarski i februarski računi obračunati po jednodelnom sistemu.

    Građani i stranke su zasuli žalbama i primedbama Subotičku Toplanu, zbog novog obračuna, koji se primenjuje za januar i februar, ali su upućene žalbe i zahtevi gradonačelniku i ombudsmanu, da se preispitaju papreni januarski računi za grejanje.

    Dervo Ahemtović, direktor Subotičke Toplane objašnjava, da je novi obračun uveden od januara, na zahtev Grada, ali objašnjava i razloge i parametre novog sistema obračuna.

    —Prethodni sistem obračuna energije nije ukinut našom voljom, nego zakonskom odlukom osnivača. Ponovo će se primeniti stari dvodelni sistem od 1. marta, sa nepromenjenim cenama.  Već martovski računi pokazaće, da su gotovo identični sa prošlogodišnjim.  Januar je imao više ledenih dana, nego ranijih godina. Gas jeste pojefitnio, ali je skoro za sto odsto poskupela cena pristupa energentu, što opet nije naša odluka, već distributera gasa.Toplana dakle, brine do podstanice, sve ostalo u zgradi je unutrašnja instalacija i o njoj brinu građani, a ona često nije adekvatna, što se može i proveriti i od strane sudskih veštaka, objašnjava Ahmetović.

    Na poslednjoj sednici Skupštine Grada takođe su stranačkim prepucavanjem odbornici vlasti i opozicije sučeljavali stavove i oko poslovanja JKP „Subotička Toplana“, ocenjujući da su računi za toplovode previsoki. Zatražili su da se formira Komisija, koja bi uradila reviziju obračuna toplotne energije, jer je građanima rečeno, da se cena grejanja neće povećavati, a sada su dobili veće račune.

    Za skupštinskom govornicom, direktor Toplane Dervo Ahmetović, obrazložio je i tehničke činjenice oko načina obračuna i isporuke energije i naveo da Toplana podržava formiranje Komisije, jer je poslovanje zakonito.

    —Cena grejanja nije se menjala u protekle tri grejne sezone, a prošle godine promenjen je način obračuna, protiv koga sam lično bio kao i faktor raspodele energije. Na potrošnju energije utiču brojni faktori, kao što su spoljašnja temperatura, energetska efikasnost zgrada, ponašanje potrošača. Imamo 900 podstanica, potreban je i novi kotao, a potrošnja se meri kalorimetrima, čiju kontrolu i baždarenje vrše republičke institucije. Imamo 305 enormnih računa, a oko 10.500 korisnika. Voleo bih da se oformi Komisija i da se vidi, da sve što tvrdimo ima materijalno i tehničko pokriće, rekao je na Skupštini Ahmetović.

    Ahmetović kaže, da je potrebno da građani imaju stav prema toplotnoj energiji, kao i prema električnoj.

    —Koliko se potroši energije, toliko će platiti. Oni koji štede energiju, imaće manje račune, a Subotica nije grad koji ima najveće račune za isporuku toplotne energije. Pravna lica sporije izmiruju obaveze, ali pre dve sedmice poslali smo i opomene za prethodnu grejnu sezonu, pa očekujemo da potrošači izmire bar taj deo duga, da ne dođe do zastarevanja duga i naplate putem izvršitelja.  Poslali smo oko 400 opomena do sada, a među njima su i opomene za pravna lica, od kojih ukupno potražujemo 50 miliona dinara, ali nemamo klasična proizvodna preduzeća kao potrošače, većina su budžetski korisnici, javne ustanove, škole, dok su privredni uglavnom u poslovnim prostorima, kaže direktor Toplane.

    Napominje i da će štednja energije biti omogućena na osnovu Plana investiranja i proizvodnje.

    —Ključno je da Toplana obezbedi novi kotao i da reši još 50 podstanica, što bi poboljšalo energetsku efikasnost, pa bi se time i troškovi proizvodnje po jedinici kilovat časa - smanjili.  Za kotao je međutim potrebno oko 1,5 milion evra, a za podstanice je potrebno oko 200.000 evra. Kreditna linija postoji, a Grad i Toplana će zajednički doneti odluku da li će je obezbediti delom sopstvenim sredstvima i preko banaka kreditnom linijom za energetsku efikasnost.  To znači i da će se ukupnim kreditom 15 posto iznosa vratiti Toplani, jer je takva namena kreidta.  To bi trebalo iskoristiti, jer nemamo rezervi u prozvodnji.  Naš Plan je baziran na smanjenju troškova u preduzeću i da povećamo tehnički stepen korisnosti kotlova, uz kojih bi stepen korisnosti kotla bio minimum 97 posto. Verujemo da ćemo sezonu završiti uz korišćenje gasa, da mazut nećemo koristiti, a u svemu je važan i način obračuna gasa koji bude isporučen prema nama, ističe Ahmetović, navodeći da je cena gasa od dobavljača različita prema svakom distributeru, a da Subotica nije po skupoći grejanja u vrhu, već da je pri dnu liste.

    —Prema prosečnoj ceni po kvadratnom metru, Subotica je među najjeftinim gradovima u Srbiji, jer se cena nije menjala od februara 2013. godine. Dakle, cena se nije menjala, nego je potrošena veća količina energije, kaže Ahmetović, ističući da su najmanje žalbi imali građani koji su svesni da decenijama nisu brinuli o štednji, jer nisu verovatno bili u mogućnosti da menjaju vrata i prozore i izoluju zidove, odnosno da kontrolišu uštedu toplotne energije u stanovima i objektima.

    Maglai: Visoki računi nemaju veze sa poslovanjem

    Da visoki računi nemaju veze sa poslovanjem preduzeća, tvrdi i gradonačelnik Jene Maglai.

    —Problem sa visokim računima je godinama guran pod tepih. Sistem obračuna da se plati onoliko koliko je potrošeno je najpravedniji, ali pokazalo se da je zakazao sitem. Sve žalbe građana treba da idu kod ombudsmana, a lokalna samoprava će snositi troškove sudskog veštačenja, rekao je Maglai na Skupštini.

    N.H.K.

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja