Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 21.08.2018. Utorak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Grad
    SUBJEKTIV
    Kunst
    15.08.2016.

    Piše Tomsilav Vojnić

    Gledam ovu našu Suboticu iz svog iskošenog i predrasudama zamagljenog ugla, pa se sve nešto prisećam – kakva je ona nekad bila. Pre, ’ajde, 50, 60, pa možda i 70 godina. Može mi se, u stanju sam toliko unazad da dobacim. Pa se, recimo, prisećam letnjih tramvaja za Palić, pa letnjeg bioskopa Jadran, pa letnje bašte Lojd, pa korzoa sa istinskim korziranjem a ne samo da se tako zove. To je bila, kako bih rekao – reverzibilna reka ovdašnjeg, uglavnom mlađeg sveta, jedni idu onamo, a drugi ovamo, mimoilaze se, pa kome (se) šta dopadne, to mu je. A ako se stvar kasnije uspešno razvije, poseban kunst je bio: posle plesa ili sedenja u nekoj kafani – otpratiti devojku kući ( a ona stanuje, recimo, na Makovoj sedmici, u Keru, ili Malom Bajmoku...) - a da usput ne dobiješ batine. Jer, u sitne sate moglo se samo peške, nema autobusa, nema tramvaja, nema taksija... Ili, kad se stvari malo opuste, moglo se i na bickli: ona sedi na vazi, što nije isto što i vaga... ako znate na šta mislim. I,da - to je moglo samo na muškoj bicikli, premda su neki stariji mangupi pričali da može i na ženskoj, ali ja u to nikad nisam poverovao...

    4247_1.jpgDakle, ima tih sećanja i svega i svačega, a onda sam pre neki dan čuo jednog vremešnog gospodina koji je rekao – slobodno ću ga interpretirati – da je sa Suboticom pošlo naopako kad je ovde otvoren Ekonomski fakultet, a u kafane ušla harmonika.

    Sad, ako me pitate, ja bih možda i mogao da pogodim o čemu se radi, a opet, s druge strane, ne bih se složio. Jer, dozvolićete, sve se vremenom menja, pa se menja i grad. Svaki grad. I sad je pitanje da li je ovaj naš Ekonomski fakultet nagrdio grad ili ga je unapredio? I da li je ulazak harmonike u kafane (pored tambura, s jedne, i violina i cimbala, s druge strane) baš tolika nesreća kako se citiranom gospodinu čini? Jer, pazi, ni pariske šansone ne idu bez harmonike, niti se takozvana šraml muzika može bez nje zamisliti (a to je Beč!)...

    Tu je zapravo reč o izvesnoj drukčijnosti koja uvek izaziva teško objaš- njive emocije i konotacije, ako smem malko da fi lozofi ram.

    E, sad, u svetlu neposredne aktuelnosti, evo šta je, početkom prošlog veka, izjavio veliki irski pisac Bernad Šo, kad su ga, dok je obilazio Dubrovnik, pitali šta misli o Srbima i Hrvatima. On je tada, kaže legenda, rekao sledeće: „Srbi i Hrvati su dva razkličita naroda - razdvojena istim jezikom“...

    Važni su preci

    Svi se žale – nema posla. Ali, to nije baš sasvim tačno. Ima posla, samo ovi jadni nezaposleni, a pogotovo deca samoupravljanja ne mogu da shvate (ne samo svojom krivicom, dodao bih), da se tzv. zaposlenje bitno izmenilo i da se danas traže neka znanja i veštine o kojima gotovo niko pre 20- 30 godina nije ni sanjao

    Među novim zvezdama na tržištu rada neosporno su i kompjuterski specijalisti, pogovoto oni koji su su naučili i nešto iz martketinga i propagande.  Šta oni rade? Najpre, rade za uspešne. A ti uspešni, zna se, najčešće su se obogatili kako? Tako što su bili vešti, sposobni i, posebno, je li – pravilno učlanjeni! Uz to, pride, u mutnim vremenima...

    Ali, da se vratimo na temu – šta ti kompjutersko-marketinški majstori rade ovim uspešnima? Nećeš verovati - prepravljaju im biografi je! Peru ih, kak bi se reklo. I ne samo to, nude i posebne usluge. Recimo da svoje skupe palate bogataši mogu da načičkaju portretima predaka, ali tako što će ih (te dede i babe,stričeve i ujake) ovi majstori uz pomoć foto-šopa i ostalih trikova, a po želji mušterije, okititi ordenjem i lentama svih vrsta i porekla, uzimajući kao polaznu osnovu stare porodične fotografi je. Ako novi gazda nema takve slike, onda fotografi šu njega , pa ga kompjuterski pretvore u sopstvenog šta god hoćeš – oca, dedu, možda i babu, sve se može...  tehnika je to!...

    A najzanimljiviji je slogan kojim se ti marketingaši obraćaju svojim potencijalnim mušterijama. On glasi ovako:

    Kad se već toliko uspeli u životu, red je da i vaši stari postanu neko i nešto!

    I posao ide. Nije da baš cveta, ali se može preživeti...

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja