Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 18.06.2018. Ponedeljak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Privreda
    Predstavljen nacrt o Nacionalnom programu javne železničke infrastrukture za period od 2017. do 2021. godine
    Predstavljen nacrt o Nacionalnom programu javne železničke infrastrukture
    22.10.2016.

    U Subotici je 14. oktobra u Regionalnoj privrednoj komori Subotica održana javna rasprava o Nacrtu odluke o Nacionalnom programu javne železničke infrastrukture za period od 2017.  do 2021. godine. Nebojša Ševo, sekretar odbora RPK Subotica kaže da je cilj današnjeg skupa da se željeznička infrastruktura unapredi.

    4521_1.jpg

    „Naša sreća u ovoj priči je što se na drumskom transportu nalazimo na željezničkom Koridoru 10 koji je po prioritetu i po nacionalnom programu Javne željezničke infrastrukture jedan od onih koji će biti unapređen. Shodno tome očekujemo da i naš grad i region ima određeni benefit u ovom smislu i da Subotica bude jedno od transportnih čvorišta u smislu željezničkog saobraćaja”, objašnjava Nebojša Ševo.

    Nacrtom je predviđeno da se željeznica modernizuje i da se nastave ulaganja, ali pokrenu i nove investicije, a sve u cilju usklađivanja sa evropskim standardima.

    „Glavni ciljevi koji će se na taj način postići jesu povećanje kvaliteta i obima transporta i usluga u teretnom i putničkom saobraćaju, uz povećanje efikasnosti rada na svim nivoima - rekla je Vida Jerković iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

    Početkom godine, bilo je reči o izgradnji jednog kraka pruge koji bi se sa sadašnje trase od Subotice prema Crvenki odvojio do Privredne zone u Malom Bajmoku.

    „Pretpostavljam da postoji u nacrtu nacionalnog programa i taj deo koloseka, ali ne znam koliko je grad ispitao koje su realne potrebe industrijske zone za takvim kolosekom. Prepostavljam da ukoliko jeste potreban takav kolosek to nije mala investicija.  Samim tim nisam imao adekvatan uvid u dokument. Pozvani su predstavnici lokalnih samouprava na teritoriji komore koji se dotiču željezničkog saobraćaja. Ono što jeste jedna od tema je finansiranje pružnih prelaza koji nas dotiču u smislu sigurnosti i bezbednosti saobraćaja, kako željezničkog tako i drumskog i kako će biti rešeno finasiranje istih, jer smatramo da je to jedna od stvari koja je vrlo bitna. Koliko je meni poznato, deo novca se dobija iz budžeta za ove namene i treba naći premosnicu da bi se ovo radilo efikasno i da bi nam pružni prelazi bili efikasni”, zaključuje Ševo.

    U Subotici i okolini postoji više od 50 pružnih prelaza i većina njih je u veoma lošem stanju.  Problem predstavljaju pružni prelazi bez rampe, kaže Mirjana Kopilović iz Tavankuta.

    „Nisu bezbedni, jer se rampe ne spuštaju. Nikada ne znamo da li će voz stati ili neće, mora stati i vozač. Naročito noću kada omladina izlazi to je strašno, a vozovi su takvi da ne znaš da li može prikočiti ili ne može.”, kaže Mirjana Kopilović.

    Javna rasprava o Nacrtu odluke sprovodi se u periodu od 27.  septembra do 21. oktobra 2016.  godine.

    S.I.

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja