Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 25.05.2018. Petak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Grad
    Udruženje „Spas“ o problemima u Skadarlijskoj ulici
    Primenom zakona sve bi se rešilo za dan!
    28.12.2016.

    Ni posle skoro sedam godina stanovnici ove ulice nisu uspeli da u sporu protiv auto-otpada koji im zagorčava život ostvare svoja prava. Zakon je na njihovoj strani, ali ga ne sprovode službe koje građani plaćaju. Da li će doći do izmeštanja otpada na novu lokaciju i da li će se i tamo javiti isti problemi?

    4790_1.jpg
    Verica Grgurović

    Problemi u Skadarlijskoj ulici, u Mesnoj zajednici „Peščara“, počeli su pre skoro sedam godina, kada je Dalibor Gregorčić otvorio auto-otpad, a aktivnosti koje su se na tom placu odvijale bile su povod da građani zatraže da se ova delatnost na tom mestu, u stambenom i voćarskom kraju obustavi. Umesto toga, Gregorčić je za „Dado-metal“ dobio dozvole i saglasnosti za obavljanje pojedinih vrsta poslova u okviru autootpada, ali su građani prigovarali da se on toga ne pridržava, nego radi i ono što ne bi smeo, i smetala im je, kako su navodili, buka ne samo u radno vreme nego i van njega, prolazak teških teretnih vozila kroz usku ulicu od jedva dva-tri metra mestimično, zagađenje vazduha, vode i tla zbog ispuštanja kiselina iz akumulatora. Počeli su sukobi, dolazili su inspektori za zaštitu životne sredine, komunalna policija pa i policija kada je bilo blokiranja ulice od strane građana i fizičkih sučeljavanja vlasnika otpada sa nekima od njih. Ni inspekcije ni političke garniture godinama nisu uspevale da razmrse čvor koji je nastao.

    „Ovaj spor traje šest godina, ovo je sedma, a da nisu uspeli da ostvare svoja prava“, kaže na početku razgovora Verica Grgurović, predsednica Udruženja za zaštitu prava građana „Spas“, koje se angažovalo u ovom slučaju da pomogne stanovnicima Skadarlijske ulice. „Niko nije ličan u ovoj priči, pedeset porodica postoji na tom terenu koje su u direktnoj opasnosti, deca su u opasnosti jer prolaze pored ogromnih šlepera u ulici bez trotoara u kojoj ne postoje uslovi za odvijanje saobraćaja, dva vozila ne mogu da se mimoiđu na zemljanom putu, o zagađenju zemljišta i ostalim načinima narušavanja životne sredine da ne govorimo! Postoje zakoni koji su dobri i kojima je sve to pokriveno, ali se ne poštuju, ne primenjuju ih upravo one službe koje građani plaćaju. Zbog čega se oni ne sprovode do kraja i koliko dugo treba ljudi da trpe zbog toga? To su stvari vrlo jednostavne, u jednom danu može sve da se završi“, objašnjava Verica Grgurović.

    Adresa koja ne postoji

    Po onome što su u Udruženju „Spas“ saznali, rešenje koje je izdato preduzetniku za obavljanje delatnosti i koje glasi na Skadarlijsku ulicu 65/a, izdato je na – nepostojeću adresu.

    „U prvom rešenju koje je dato preduzetniku da se bavi tom delatnošću navedeno je da on ispunjava uslove i da mu se izdaje rešenje na lokaciji Skadarlijska 65/a. Od Geodetskog zavoda, Službe za katastar, dobili smo podatak da ta adresa uopšte ne postoji, odnosno da nije upisana u registar kućnih brojeva, ulica i trgova. Znači, nepostojeća adresa. Sva dokumentacija koju je on priložio opštinskom organu odgovara adresi Skadarlijska 63. Kako je moglo doći do takvog propusta?“, pita se Siniša Jakovljević, član i saradnik Udruženja „Spas“.

    Kako tvrdi Jakovljević, to nije i jedini propust. Od Republičkog ministarstva za saobraćaj dobili su dokument koji govori da Gregorčiću nikada, u periodu od 2012. do 2016. godine, nije izdata saglasnost za obavljanje javnog prevoza, kako se navodi u pomenutom rešenju da on ispunjava uslove za obavljanje javnog prevoza.

    „Rešenje koje je izdato preduzetniku 2013. godine je isto tako protivpravno što je u svom aktu ili mišljenju utvrdio i Pokrajinski ombudsman i naložio gradskoj upravi da preduzme službene radnje i da inspektora koji je vršio inspekcijski nadzor sankcioniše za propuste u radu. Tražili smo i podatak koliko je obavljeno inspekcijskih kontrola, koliko utvrđeno nepravilnosti i koliko postupaka je pokrenuto. Dobili smo odgovor da je podneto sedam zahteva za pokrezanje prekršajnog postupka dok je gospodin Atila (Kenjereš) dobio odgovor oko deset. A starešina opštinskog organa Subotice nam je dostavio podatak da od 2012. do 2016. godine protiv Samostalne zanatske radnje „Dado- metal“ nije podnet nijedan zahtev!“, kaže Siniša Jakovljević.

    „Spas“ je, kako on tvrdi, ustanovio da preduzetnik nije podnosio godišnje izveštaje Agenciji za zaštitu životne sredine, iako je to građanima tvrdio tadašnji gradonačelnik Jene Maglai, na osnovu informacija od gradske službe. Zato su se obratili Gradskom ombudsmanu, ali bez rezultata.

    „Obavestio nas je da je dobio izjašnjenje gradske inspekcije na sve te naše pritužbe, a na to smo mi odgovorili u sedam tačaka navodeći dokumentovano nepravilnosti u radu i zahtevajući od njega da preduzme mere iz svojih nadležnosti. Usmeno nas je izvestio toliko da lokalna samouprava preduzima jednu meru – da toj istoj osobi izda rešenje za rad na nekoj drugoj lokaciji. Na pomenute zahteve u 7 tačaka još nismo dobili pismeni odgovor, a bio je dužan da u roku od 60 dana donese akt o odbijanju naše pritužbe ili da postupi po našim zahtevima“, objašnjava Jakovljević.

    Nezadovoljan takvim odnosom nadležnih lokalnih službi i institucija, „Spas“ je svu dokumentaciju uputio Pokrajinskom pa zatim i Republičkom zaštitniku prava građana, a ukoliko ne bude rezultata namerava da se obrati i međunarodnim instancama, kao što je Savet Evrope vezano za poglavlja 23, 24 i 27.

    Gregorčić: Zatvaram „Dado-metal“!

    Jedno od rešenja koje se pominjalo pre nepune dve godine bilo je da će grad preseliti „Dadometal“ na lokaciju bivše fabrike „Zorka“, gde je u toku bio otkup dela zemljišta uz glavni put kako bi se tamo stvorila još jedna industrijska zona sa malim i srednjim preduzetnicima. Za sada, očigledno, od toga još uvek nema ništa niti se ta mogućnost, barem javno i u medijima, ne pominje. U međuvremenu, Dalibor Gregorčić za svoj rad obezbedio je lokaciju na Putu Edvarda Kardelja 124, na teritoriji Mesne zajednice „Zorka“, i prema zakonskoj proceduri, u toku je javni uvid u Procenu uticaja na životnu sredinu, koji se danas završava, a u ponedeljak, 26. decembra, u 12 časova, biće održana javna rasprava po pristiglim primedbama.

    Jedna od njih, koju upućuju građani Skadarlijske ulice i Udruženje „Spas“ jeste da se lako može dogoditi da to bude nova, još jedna firma Dalibora Gregorčića, koja se registruje kao „Eko-metalo-logistik“, a da auto-otpad u Skadarlijskoj ulici ostane i dalje da im pravi probleme! Jer, u pitanju je privatni plac i ne postoji način da mu se oduzme u zamenu za novu lokaciju, a kako se do sada pokazalo, ni da se spreči da dalje posluje na istom mestu.

    „Istina je da otvaram novu firmu na novoj lokaciji koja je na glavnom putu gde već ima dosta firmi te se nadamo da na novoj lokaciji nećemo nikome smetati i da ćemo nakon šest godina maltretiranja imati mira. Prethodni gradonačelnik nažalost nije održao reč da ćemo dobiti novu lokaciju te smo sami rešavali sve neophodne stvari za preseljenje. Čim dobijemo dozvolu za upravljanje otpadom na novoj lokaciji, „Dado-metal“ prestaje trajno sa radom na trenutnoj lokaciji“, odgovorio je na naše pitanje vlasnik „Dado-metala“ Dalibor Gregorčić.

    Preseljenje delatnosti auto- otpada na njihovu teritoriju, međutim, nije ostavilo ravnodušnim građane i aktiviste Mesne zajednice „Zorka“. Ovo pitanje na području „Zorke“ naročito je osetljivo još od kada su u septembru 2015. godine građani Sutjeska ulice potpisali peticiju protiv otvaranja auto-otpada, navodeći da „ne žele da im se ponovi slučaj Skadarlijske ulice“. Prema Planu detaljne regulacije, „Zorka“ je definisana kao stambeno naselje i zona porodičnog stanovanja i predsednik Saveta Mesne zajednice Adam Pletl rekao nam je da su sa te strane uputili primedbu na otvaranje firme sa ovom delatnošću na njihovom području, ali bez rezultata. Što se tiče javnog uvida u Procenu uticaja na životnu sredinu, početkom ove nedelje još nisu bili odlučili da li će podneti primedbu, ali će javnoj raspravi svakako prisustvovati.

    Sabirna ili nije?

    „U Skadarlijskoj ulici od vibracija udarnih mašina ili od prolaska vozila koja prenose nekoliko desetina tona pucaju kuće. Od Direkcije za izgradnju grada dobili smo dva različita dopisa: po jednom je ta ulica kategorisana kao ulica u naselju i da ne postoji mogućnost normalnog mimoilaženja vozila. U drugom smo dobili da oni ne mogu o tome da se izjasne. Inače, po urbanističkom planu za „Peščaru“, Skadarlijska je kategorisana kao „sabirna ulica“ – tri manje ulice se spajaju u jednu, po tome se, dakle, vodi da ima širinu 8 metara (što nema) i druge uslove da bi to bila“, kaže Atila Kenjereš.

    M.Radojčin

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja