Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 28.05.2018. Ponedeljak
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Politika
    Skupštinu ruše stranke ucenjivačkog, a ne političkog kapaciteta
    19.01.2014.

    Intervju - Mirko Bajić, zamenik predsednika Skupštine Grada

    • Institucija Skupštine je stabilna, a ključna stvar je da Skupština Grada ne sme da bude izvršni organ političkih stranaka, posebno ne onih na vlasti. Ne postoji nigde skupštinska većina, u čitavoj Srbiji, koja može da se definiše na ucenjivačkom kapacitetu, kaže Bajić.

     509_1.jpg



    Povod razgovora sa Mirkom Bajićem, predsednikom Saveza bačkih Bunjevaca je njegovo imenovanje za zamenika predsednika Skupštine Grada, ali i pitanja koja se vezuju za jačanje institucije Skupštine, gde se  prelamaju mnogi problemi Grada i građana, a trenutno je u fokusu i dilema da li je stabilna skupštinska većina!

    • Kao zamenik predsednika Skupštine i predsednik Saveza bačkih Bunjevaca, početkom sedmice ste izjavili na konferenciji za štampu, da je nova koalicija u vlasti stabilna, uprkos opstrukcijama nekih njenih članova oko usvajanja budžeta?

    -Da budem precizan zbog građana, skupštinska većina je stabilna, ima jasno orijentisane ciljeve i na zdravim je nogama, kao koalicija koja je promenilka prethodnu vlast u Subotici, koju je predvodila Demokratska stranka. Ključna odrednica oko koje smo se okupili, kada smo formirali novu skupštinsku većinu, smenili gradonačelnika i promenili skupštinsku strukturu, zasnovana je na činjenici da je Grad neispunjavanjem obaveza prema zakonu i potrebama i nečinjenjem prosto „srljao u ambis". Iako smo bili u sastavu stare vlasti, promene smo podržali, jer se nije činilo ništa na dogovorima oko kojih smo se i okupili. Građani znaju da je prethodna koalicija sa 57 odbornika bila velika, pa se to ocenjivalo pozitivno, jer tako velika većina podržava dobre ideje, a biće protiv svega što nije dobro za Grad.

    • U međuvremenu, epilog je bio smena prethodne koalicije?

    -Takav epilog je usledio, zbog nečinjenja od strane većinske ključne opcije DS-a, a nasuprot zahtevima SVM-a, kao najbrojnije odborničke strukture u Skupštini. Nova koalicija je formirana na jasnoj orijentaciji i formiranju realnog budžeta, a ne preslikanih ambicija u bužet i mahanja investicijama i parama, a nasleđene obaveze iz prošle godine su oko pola miliona dinara, zbog megalomanskog  i deklarativnog pristupa, da se pravi lažna slika o poziciji na vlasti. Prišli su nam odbornici SNS-a, i to oni koji su bili čvrsta opozicija prethodnoj vlasti i tražili promene koje smo sada i realizovali, odnosno oni odbornici koji su i birani na listi SNS-a i koji su pristupili kao odbornički Klub SNS-a. Nije pristupila interesno okupljena grupa, koja je napustila prethodne stranačke pozicije i ona nije ni učestvovala u promeni, jer su želeli da naprave opciju na vlasti u kojoj neće biti SVM-a, a nisu bili ni za gradonačelnika iz redova te stranke. Namera je bila da se prikaže lažna slika, da je SNS u vlasti sa DS-om, a u svemu tome je i krug pojedinačnih odbornika, koji nemaju ozbiljno političko utočiše. Svoju tvrdnju da je vlast stabilna, temeljim na činjenici, da je skupštinska većina postojala i kod smene prethodne vlasti i kod usvajanja budžeta, iako postoje političke stranke koje u skupštinskom radu učestvuju sa različitim ambicijama i s arazličitih pozicija.

    • Objasnite građanima tu tvrdnju?

    -Postoje stranke koje imaju svoje političke kapacitete, jer imaju i podršku građana i ozbiljne su političke stranke i one koje imaju ucenjivačke kapacitete.To je velika razlika među njima, koju treba razumeti, jer nije isti posao raditi u korist Grada i sa manjim strankama za razliku od onih koji koriste matematiku, d aod jednog ili više odbornika zavisi skupštinska većina. Takvi ucenjuju i spremni su na kupovinu raznih položaja i mešetarenje.

    • Da li je upravo sada takvo stanje na političkoj sceni Grada?

    -Na žalost, sada su na sceni gubitnici koji su izgubili sve pozicije i ostali van vlasti, nakon promene i koji su opasnosti da bude vidljivo sve ono što je rađeno loše, a čak i kriminalno, istakne, ustanovi i saopšti javnosti. Na bazi svog ucenjivačkog kapaciteta, kupovinom na razne načine, pokušavaju da naprave neku novu većinu. Ta nova većina, na sreću građana prosto ne postoji, i to su baloni koje oni puštaju, pokušajima da destabilizuju vlast. Njihov ključni cilj nije promena vlasti i drugačija skupštinska većina, nego da sve „razbiju" i stvore potpuno rasulo, da se uvede prinudna uprava, a onda se nadaju da će prinudni upravnici biti baš oni. Zapravo očekuju da će po relaciji iz Beograda u Gradu biti postavljeno neko privremeno veće, u kojem će oni sudeti, odnosno da je to put ka novim izborima. Te stranke ne veruju, da na sledećim izborima neće proći kod građana oni koji ucenjuju.

    • Ko stoji konkretno iza pokušaja da se ne usvoji budžet i da li je namera bila samo rušenje budžeta ili nove vlasti ?

    -Namera je bila da ruši stabilnost nove vlasti, a budžet je bio prilika da se to i uradi, jer je činjenica da je budžet najvažnija odluka za život Grada i Skupštine. Međutim, ne usvajanje budžeta ne bi srušilo novu koaliciju, jer zakon predviđa  u tom slučaju - privremeno finansiranje, kakvo je u Subotici primenjivani i pre nekoliko godina. Iza tog pokušaja narušavanja odnosa u novoj koaliciji stoje strukture iz bivše vlasti, konkretno jedna od struktura iz DS-a, koja na žalost u tom cilju i zloupotrebljava bivšeg gradonačelnika Modesta Dulića, ili on to možda na žalost dozvoljava, a uz podršku drugih ljudi, koji funkcionišu uz DS kao „sistem spojenih sudova, odnosno zajedničkih interesa". Njihov je cilj da sa Demokratskom strankom budu zajedno na vlasti, a da u toj opciji ne učestvuju Savez vojvođanskih Mađara i predstavnici Saveza bačkih Bunjevaca. Eliminisanjem dva politička predstavnika nacionalnih zajednica, Subotica bi izgubila svoj identitet, a da li bi u tome učestvovali i predstavnici hrvatske nacionalne zajednice (DSHV) ne mogu da komentarišem, iako su bili uzdržani u glasanju oko budžeta, a njihovo obrazloženje je bilo da nisu zadovoljni sadržajem budžeta. Razloga za uzdržanost nije bilo, jer se pre Skupštine sve moglo usaglasiti.

    • Da li DSHV ipak ostaje u koaliciji?

    -Lično smatram, da DSHV neće biti među strankama koje imaju ucenjivački kapacitet, nego da će i ubuduće biti ozbiljna politička stranka, koja će koristiti svoj veliki politički potencijal, jer ne može u Subotici biti političke ravnoteže ako u njoj ne učestvuju politički predstavnici sve četiri nacionalne zajednice. Oni su obavestili javnost da ostaju deo aktuelne koalicije.

    • SBB čiji ste predsednik, ipak je suprotstavljena mnogim stavovima DSHV-a?

    -To je činjenica, međutim, u ovakvom političkom trenutku smatram da je saradnja neophodna, u interesu koalicije i građana Subotice. SBB ima nameru da uspostavi još bolju saradnju sa državotvornim strankama, a imamo izuzetno dobre obostrane odnose sa SPS-om u skupštinskom delovanju i dogovorima oko odluka i usaglašavanju interesa, sa Srpskom naprednom strankom takođe želimo čvrstu saradnju, a imamo dobre kontakte sa onim delom odbornika koji ne stvaraju svoj krug Bunjevaca, nego podržavaju stavove SBB-a oko interesa bunjevačke nacionalne manjine. Nama nije interes da se neko stara o Bunjevcima, nego da se staramo o sebi uz podršku Grada. Dobre odnose imamo i u Pokrajini i Republici, a u lokalu to zavisi i od toga koja struktura će upravljati SNS-om. Imamo dobar odnos sa izabranim predstavnicima na listi te stranke.

    • O čemu ste u subotu razgovarali na zatvorenom sastanku članova koalicije?

    -Razgovarali smo o pripremi za novu Skupštinu, do kraja januara ćemo već imati koncept dnevnog reda Skupštine. Ključna tačka biće uspostavljanje upravljačke strukture u JKP.Imamo odličnu praksu, da sve odluke o kojima će Skupština da odlučuje, prethodno razmatra koalicija i sve dogovori. Prisustvali su svi predstavnici potpisnika koalicije. Sve smo usaglasili, neophodno je da se ispuni ono što je trebalo još u junu prošle godine, da se ne bi menjala upravljačka struktura ujavnim preduzećima iz prethodnog perioda. Nije ispunjeno to, da se upravni odbori zamene nadzornim odborima u JKP, a to po zakonu moraju da budu stručni ljudi, koji će zameniti one koji su najbolje lepili plakate po gradu. Zakon je obavezao da Grad kao osnivač JKP mora da postavi upravljačku strukturu, stručnih i fakultetski obrazovanih ljudi. To će doneti „revolucionaran" napredak, kako će se raditi u javnim preduzećima.Doneće odgovornost u rukovođenju, što je važno, a u nadzornim odborima, kao upravljačkoj strukturi preduzeća, biće dvoje ljudi ispred osnivača i jedan ispred same ustanove, koji će sa direktorom činiti Bord preduzeća. Tako neće moći nijedan moćnik da traži od direktora firme da mu zaposli poslušnike, a sa druge strane planovi i programifinansiranje i trošenje JKP biće „ pod lupom".

    • Kakv je Vaš stav oko analize poslovanja u JKP „Čistoća", gde je državna revizorska institucija ukazala na dosta zloupotreba?

    -Ustanovljene su kriminogene radnje u JKP „Čistoća i zelenilo", a krivična prijava je podneta tek kad je to po zahtevu uradio DRI. Frapantan je podatak da je to JKP nemilice trošilo novac, ali nenamenski i ne u interesu građana.Očigledne su manipulacije, a citirao bih gradonačelnika maglaia koji je ocenio da je to preduzeće „urnisano". Nastojao se skrivati pravi gubitak preduzeća, a ne zna se gde su sredstva namenjena za projekte. Pare su potrošene, a realizovano je ni pet posto poslova. Javne nabavke ne samo da su urađene mimo zakona, nego ih nije gotovo ni bilo. U građevisnkim ugovorima 13 je realizovano sa samo jednom firmom, a to su mehanizmi izvlačenja novca iz JKP, što predstavlja zapravo izvlačenje novca iz budžeta. Moja ocena je da je sve to rađeno u vreme predizborne kampanje, a verovatno se prelivalo na račun poltičke stranke koja je rukovodila Gradom. To će ustanoviti nadležni organi, u zatečenom stanju.Ubuduće neće moći biti takvih dogovora, a to je promena koju ćemo sprovesti po nalogu zakona ali i ciljeva same koalicije. Te promene žele da onemoguće oni koji više nisu u vlasti, a to čini pre svih DS sa grupom odbornika i to je razlog opstrukcija u Skupštini. Praktično ćemo uspostaviti lične karte preduzeća, da vidimo ko je i kako upravljao u JKP i kako je trošen novac.

    • Kako planirate zajedno sa predsednikom Skupštine da ojačate instituciju Skupštine, stranke se bave sobom, a građani čekaju rezultate ?

    - Cilj je da Subotica bude Grad u kojem će se rasčistiti i zaustaviti nezakonske radnje, kako je to za čitavu Srbiju zacrtao i prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić. Ključna stvar je da Skupština Grada ne sme da bude izvršni organ političkih stranaka, posebno ne onih na vlasti. Imali smo stanjeda odluke donose unutar stranaka, a onda samo spovode dogovorno dizanjem ruku i odlučivanjem u Skupštini. Skupština mora biti mesto utvrđivanja projekata, pravila, smernica i mesto odlučivanja, ali u interesu građana, a ne političkih stranaka. To je ključna promena jačanja skupštinske institucije. To što se stranke bave sobom je namera, jer pozicija i opozicija mora da deluje preko rada i donošenja odluka, osporavnja loših ideja i donošenje odluka koje će poboljšati život građana. Ne postoji nigde skupštinska većina, u čitavoj Srbiji, koja može da se definiše na ucenjivačkom kapacitetu. Skupština će uspostaviti mehanizme donošenja ozbiljnih odluka, neće donositi odluke o izmišljenim projektima, koji se neće realizovati, kao što je rađeno u ranijem periodu. Da je bilo drugačije, ne bi ostali milionski dugovi Gradu.

    N.Harminc

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja