Naslovna stranaDetoxLand Pionir - Medeno Srce
Danas je 25.04.2018. Sreda
NAJČITANIJE
     
    NAJNOVIJI BROJ
     
    Godina I, Broj 16
      16. jun 2017.


     
    2_4.jpg
     

     

     

     
     
     
     
    Grad
    Gradonačelnik Bogdan Laban, Ištvan Pastor, predsednik Skupštine APV i državni sekretar Imre Kern juče na petlji Subotica -jug
    Puštena u saobraćaj prva deonica Y kraka
    30.03.2017.

    •Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Imre Kern, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor i gradonačelnik Subotice Bogdan Laban,  23.  marta pustili su u saobraćaj prvu deonicu Ipsilon kraka, od petlje „Subotica-Jug“, do kružne raskrsnice sa Bikovačkim putem
    •Da li je Y krak političko ili životno pitanje, odgovorio je juče Pastor, rečima da se ipak krenulo sa mrtve tačke, dok su mnogi političari u prethodnim mandatima svoje fotelje stavljali na „hipoteku”, obećanjima o završetku tog važnog infrastrukturnog projekta!
    •Bogdan Laban, gradonačelnik je podvukao da je nastavak radova na zaobilaznici obezbešen zahvaljujući Vladi Srbije i premijeru Aleksandru Vučiću, i da veruje da će biti završen prema planu!

    5161_1.jpg

    Prva deonica Ipsilon kraka, na Koridoru 10, zaobilaznice oko Subotice, juče je puštena u saobraćaj. Posle tri decenije prva vozila su danas prošla tom zaobilaznicom, koja bi trebalo da rastereti centar Subotice, kojim protutnji godišnje, prema rečima Ištvana Pastora, oko 30.000 šlepera.

    Prema planu, do 2020. godine, granični prelaz Kelebija trebalo bi da bude spojen sa Koridorom 10, rekao je Bogdan Laban gradonačelnik Subotice.

    5161_2.jpg
    Krenuli su prvi automobili i teretnjaci

    Delegacija je na početku kružne raskrsnice sa Bikovačkim putem, skidanjem zaštitne crne folije sa saobraćajnih znakova, na početku petlje „Subotica- Jug“, na autoputu E 75 i simbolično pustila u saobraćaj prvu deonicu Y-kraka. Trasa je duga oko kilometar, a iz budžeta republike, Vlade Srbije je izdvojila oko 197 miliona dinara za tu deonicu te važne saobraćajnice.

    Zaobilaznica je počela da se gradi pre 27 godina , a Ipsilon krak (Y krak) dužine 24 kilometra bi trebalo da poveže granični prelaz Kelebija, sa autoputem Horgoš –Novi Sad, pa je od izuzetnog značaja za Suboticu i Srbiju, rečeno je prilikom otvaranja prvog kilometra zaobilaznice.

    Od 1990. do 2013. godine ni jedna deonica nije završena ni puštena u rad, iako su velika sredstva uložena u realizaciju projekta. Izgradnja dela obilaznice realizovana je sredstvima Vlade Srbije, Koridora Srbije i izvođača radova , kompanije „Vojput” iz Subotice.

    —Posle višegodišnjeg zastoja u izgradnji „Ipsilon“ kraka, a time i izmeštanja teretnog saobraćaja iz centra Grada, konačno smo krenuli u dobrom pravcu i to prvenstveno zahvaljujući Vladi Srbije i premijeru Aleksandru Vučiću, sa kojim smo prošle godine dogovorili nastavak radova. Ova prva faza završena je za sto dana, sledi druga faza radova, izgradnja pet kilometara puta koji spaja Somborski i Bačkotopolski put. Petlja „Subotica - jug“ značajno će doprineti skraćenju puta do južnog dela grada i Industrijske zone koja se tu nalazi. Nama kao lokalnoj samoupravi predstoji sređivanje gradskih saobraćajnica, pogotovo onih oko Beogradskog puta i „Fidelnke“. Planiramo da i to počnemo za nekoliko meseci i trebalo bi da završimo taj posao u rekordnom roku. Za radove na drugoj fazi, ove godine predviđeno je 225 miliona dinara, projekcija budžeta za izgradnju „Ipsilon“ kraka za 2018. godine je oko milijardu dinara, za 2019. oko 800 miliona, rekao je gradonačeknik Bogdan Laban.

    Bez ove deonice, od početka radova, izgrađeno je tek 7.5 kilometara asfaltnog puta, a zemljani radovi završeni su na dodatnih 2.5 kilometara, što znači da nije urađeno ni pola posla.

    Imre Kern, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, rekao je da ni urađeni deo u prethodnih 27 godina, nije pušten u saobraćaj, a danas se otvara za saobraćaj ova mala dovršena deonica.

    —Tim koji je radio projekat iz Ministarstva, Koridora Srbije i izvođači radova, uradili su jako dobar i kvalitetan posao i u rekordno kratkom roku. Uprkos jakoj zimi i niskim temperaturama, projekat je završen u dogovorenom roku. Vrlo brzo će početi izgradnja i druge deonice i ona će biti gotova do jeseni, te se nadam da ćemo time još više rasteretiti gradske saobraćajnice. Ono što je bitno je da se radovi planiraju onako koliko imamo novca, mogli smo na primer da gradimo mostove ali oni sada nemaju funkciju i ne bi dali nikakav doprinos građanima, zbog kojih se ovo i gradi, kaže Kern.

    Ištvan Pastor, predsednik Skupštine Pokrajine je rekao da ga često pitaju zbog čega je „Ipsilon“ krak političko pitanje.

    —Odgovorim da to nije političko, nego životno i infrastrukturno pitanje. Veoma je bitno, da smo odmakli sa mrtve tačke, nekoliko puta se već najavljivalo otvaranje zaobilaznice, a nadam da ćemo u ovom mandatu dočekati da se „Ipsilon“ krak završi. Potpuno je normalno da granični prelaz bude povezan sa autoputem, da iz grada izvučemo oko 30 hiljada teških kamiona. „Ipsilon“ krak će otvoriti nova vrata za Suboticu i Palić, njegov značaj nije samo za grad i ovaj deo Vojvodine, već za celu Srbiju, rekao je Ištvan Pastor na subotičkoj zaobilaznici.

    Treći izlaz

    Otvaranjem deonice od petlje Subotica jug do kružnog toka sa Bikovačkim putem, Subotica dobija treći izlaz na autoput Horgoš - Novi Sad. Ovaj izlaz naročito je značajan za južni deo Grada i južnu industrijsku zonu.

    Nada Harminc Karanović

    Cenovnik Subotičkih Novina

    Apoteka Subotica

    4_22.jpg

    Kuća zdravlja

    4_20.jpg

    Zoo Palić

    NorDent

    Suboticagas

    Vojput

    Dom zdravlja