Slobodan
08-08-2019
0

Gospodine Medakoviću, šta nam govore zvanični podaci, da li imamo razloga za zadovoljstvo?

Svakako da moramo biti zadovoljni sa rezultatima koje smo postigli od januara do kraja maja i koji su nam doneli rast broja turista ali i noćenja. Kroz brojeve to izgleda ovako. Kada govorimo o prvih pet meseci ove godine prema statističkim podacima, naša destinacija beleži rast po broju dolazaka kao i noćenja turista na našoj destinaciji. Kada je reč o dolascima beleži se rast od 5,39% dok je rast noćenja 4,62% u odnosu na isti period prošle godine. Svakako jedna od bitnih činjenica je zapažen rast noćenja koji ostvaruju domaći turisti na našoj destinaciji koji je veći u odnosu na pošlu godinu za čak 9%. Turistička organizacija grada Subotice u budućnosti će još više raditi na promociji naše destinacije, pre svega kroz savremenije kanale marketinga i komunikacije, radiće se intezivno na kreiranju novih sadržaja i turističkih proizvoda koji će doprineti još većem rastu i broju kako domaćih tako i stranih turista na našoj destinaciji.

Kakvi su rezultati bili prethodne godine, da li ste bili zadovoljni postignutim?

Analizirajuću prethodnu 2018. godinu po parametrima turističkog prometa, naša destinacija zabeležila je oko 92.000 dolazaka turista koji su ostavrili oko 150.000 noćenja.  Kada govorimo o stranim turistima, Mađarska je i dalje najveće emitivno tržište destinacije, uz značajan promet koje ostvaruju susedne zemlje kao što su Hrvatska i Bosna i Hercegovina, te najveća evropska emitivna tržišta kao što su Nemačka i Poljska. Značajno je pojavljivanje Kine među prvih pet zemalja u 2018. Kada su strani turisti na našoj destinaciji u pitanju. Na  osnovu svih rezultata, moramo biti zadovoljni posetom.

Kada ste došli na mesto direktora TOGS, doneli ste jednu novu energiju i jasnu ideju po pitanju razvoja Subotice i Palića kao turističke destinacije. Šta sve  planirate da uradite da Subotica i Palić nastave sa pozitivnim trendom dolaska turista?

U saradnji sa lokalnom samoupravom, Turistička organizacija grada Subotice početkom ove godine pokrenula je i zahtev za kategorizaciju turističkog mesta kod nadležnog Ministarstva trgovine, turizma I telekomunikacija. Na naše veliko zadovoljstvo Grad Subotica kao destinacija dobio je status prve kategorije turističkog mesta u Republici Srbiji, pored Beograda, Novog Sada, Vrnjačke Banje, Zlatibora i Niša. Ova činjenica uticaće na bolje pozicioniranje na turističkoj mapi kako naše države tako i šireg regiona. Takođe, imaće velikog značaja i po pitanju investicija iz oblasti turizma na našoj destinaciji kao jedna od trenutno prioritetnih. Na osnovu analiza i svih pokazatelja koji kreiraju našu turističku ponudu destinacije i samih poseta turista našem trenutnom Turističkom informativnom centru u Subootici, došli smo do zaključka da je trenutni objekat neadekvatan pre svega sa stanovišta vidljivosti I funkcionalnosti za turiste koji posećuju naš grad. Ove godine planirana je sanacija i adaptacija bivše suvenirnice grada, u novi Turističko-informativni centar koji će doprineti boljoj vidljivosti, kreiranju novih i kvalitetnijih usluga iz oblasti turizma. Turistička organizacija je u ovoj godini pojačala je svoje aktivnosti u svim vidovima promocije. Pored već postojećih turističkih proizvoda radi se na kreiranju novih I promociji istih.U saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije kao i sa Turističkom organizacijom Vojvodine ove godine učestvovaćemo na svim sajmovima kako u zemlji tako i u inostranstvu, pokrivajući sva tržišta koja su od značaja za našu destinaciju. Pored promocije, naše predivne Arhitekture, gastronomije, vina sa peska, Palića kao nezaobilaznog mesta kada je naša destinacija u pitanju, ove godine pokrenuli smo novi projekat u vidu novog turističkog proizvoda “Garantovane pešačke ture” U saradnji sa licenciranim turističkim vodičima, Turistička organizacija grada Subotice svake srede od 10h i subote od 13h, organizuje besplatne pešačke ture u Subotici. Cilj je, naravno, što bolje predstavljanje i zadržavanje samih turista u našem gradu. Ponuda besplatnih pešačkih tura kroz centar Subotice i na Paliću svakako će doprineti da turistiproduže svoj boravak u našem gradu Od septembra prošle godine do jula ove godine imali smo preko 15 grupa studijskih poseta novinara iz Kine, Nemačke, Slovenije, Italije, Rumunije, Izraela i Mađarske. Ovaj vid promocije je svakako od velikog značaja za promociju naše destinacije koji ćemo nastaviti da radimo I u budućnosti sa našim partnerima iz Turističke organizacije Srbije, Beograda i Novog Sada. – zaključuje Aleksandar Medaković.


Komentari

Napravi Nalog



Prijavi se